Friday, September 16, 2016

ROCOR Synod Decision 1967

A General Sharing: For Serious! & Deep! Reflection: Past ROCOR Synod's Decision which affects us now: all-Russian text, plus the rough machine-English translation: "Sobornost in the church"

   Inbox 
Add star 

Dan Everiss

<oregdan@hotmail.com>
Fri, Sep 16, 2016 at 1:30 PM


All-Russian text:

"О СОБОРНОСТИ В ЦЕРКВИ". Определение Собора Епископов Русской Православной Церкви Заграницей от 19 мая/1 июня 1967 г.

Автор: м. Рафаила вкл. . Опубликовано в Архив РПЦЗ (Просмотров: 79)
После дальнейшего обмена мнениями, единогласно принимается следующее определение:Результат пошуку зображень за запитом "архиерейский собор рпцз 1967 г."
Архиерейский Собор имел суждение о том, что в среде паствы появилось течение, стремящееся ограничить каноническую власть епископов, принадлежащую им по Божественному праву и священным канонам. Вследствие этого возникает опасность искажения догмата Святой Церкви, сохранение которого в неповрежденной чистоте составляет одну из важнейших задач Русской Православной Церкви Заграницей.

Наиболее ярким выражением этого общественного течения служат:
1. В Калифорнии учреждение зарегистрированного по гражданским законам «Общества Мирян», вмешивающегося в церковные дела и
2. В Восточной Америке появление «Совещания Церковных Деятелей».
Последние, быть может, и из добрых побуждений, опубликовали в феврале месяце 1967 г. обращение, разосланное Преосвященным Архиереям, приходам и некоторым частным лицам, с обвинениями иерархии в, якобы, стремлении епископов установить в Церкви «диктатуру Епископов» и с требованием разширить участие мирян в управлении Церковью.
Ввиду сего, Архиерейский Собор разъясняет, что в Христовой Церкви, начиная с Апостольского Собора в Иерусалиме в 51 году по Рождестве Христовом и согласно канонов Вселенских и Поместных Соборов, Высшая церковная власть принадлежит Епископам, как преемникам святых Апостолов, которым дано от Господа повеление об устроении и управлении Святой Церковью, а также и благодать Св. Духа в таинстве священства, для исполнения сего служения. Представители клира и мирян могут быть приглашаемы к участию в церковном строительстве в качестве сотрудников Иерархии, однако, не как носители церковной власти, а как участники в строительстве церковной жизни в соборном сотрудничестве с Иерархией.
Такой строй церковной жизни ясно определен священными канонами, которые гласят:
39 Апостольское правило: «Пресвитеры и диаконы без воли Епископа ничего да не совершают, ибо ему вверены людии Господни и он воздаст ответ о душах их».
Следует пояснить, что если пресвитеры и диаконы без воли епископа ничего не могут совершать в Церкви, то тем более это должно сказать и о мирянах, о власти которых в Церкви каноны вообще ничего не говорят, но ясно указывают на необходимость для мирян подчиняться епископам.
8 правило Четвертого Вселенского Собора гласит: «Клирики при богадельнях, монастырях и храмах мученических да пребывают, по преданию святых отец, под властью епископа каждого града, и да не исторгаются, по дерзости, из под управления своего епископа. А дерзающие нарушить сие постановление, каким бы то ни было образом, и не подчиняющиеся своему епископу, аще будут клирики, да подлежат наказанию по правилам: аще же монашествующие или миряне, да будут отлучены от общения церковного».
41 Апостольское правило: «Повелеваем епископу имети власть над церковным имением, аще бо драгоценные человеческие души ему вверены быть должны: то кольми паче о деньгах заповедать должно, чтобы он всем распоряжал по своей власти».
То же самое гласит 24 правило Антиохийского собора: «Доброе дело есть, да церковное стяжание сохраняется со всяким тщанием и благою совестию, и с верою во всевидца и судию Бога: и распоряжати оным с разсуждением и властию приличествует епископу, которому вверены все души собирающихся в церковь».
Так как Епископ является преемником Апостолов и духовным отцом своей паствы, то священные каноны поддерживают авторитет Епископа, а также и пресвитера.
55 Апостольское правило гласит: «Аще кто из клира досадит епископу, да будет извержен. Князю бо людей своих да не речеши зла» (Деян. 23.5).
55 Апостольское правило гласит: «Аще кто из причта досадит пресвитеру или диакону, да будет отлучен от общения церковнаго».
Священные каноны воспрещают составление выговоров, направленных против иерархической власти, и, признавая греховность таких деяний, строго против них предупреждают.
Так, 18 правило Четвертого Вселенского Собора гласит: «Соумышление или составление скопищ, аки преступление совершенно воспрещено и внешними законами: кольми паче должно возбраняти в Церкви Божией дабы сего не было. Аще убо некие из клира или монашествующие окажутся обязующими друг друга клятвою, или строющие ковы епископам, либо своим причетникам, совсем да будут извержены из своей степени».
В то же время, Церковь требует надлежащего почтения к сану священнослужителей, даже в тех случаях, когда священнослужители виноваты в чем либо.
В Номоканоне при Великом Требнике находится 121 правило:
«Яко не достоит просту (т.е. мирянину) укорити священника, или бити, или поношати, или клеветати, или обличати в лице, аще убо и истина суть (т.е. даже когда священник не прав). Аще же постигнет сие творити, да проклянется мирский, да отмещется из церкве, разлучен бо есть от Святыя Троицы, и послан будет на Иудино место».
Таким образом, полнота власти в епархии принадлежит Епископу, а во всей Церкви – Собору Епископов, о чем ясно говорят Апостольское правило 37, Первого Вселенского Собора 5, Второго Вселенского Собора 6, Четвертого Вселенского Собора 19 и 28 и Шестого Вселенского Собора 8.
Священные каноны не знают соборов с мирянами. Не существует ни одного канона, который говорил бы о участии мирян в соборах.
Управление Церковью осуществляется совместно – Первоиерархом и Собором Епископов, как это указано 34 Апостольским правилом: «Епископам всякаго народа подобает знати перваго из них, и признавати его яко главу, и  ничего превышающего их власть не творити без его разсуждения. Творити же каждому только то, что касается до его епархии, и до мест к ней прилежащих. Но и первый ничего да не творит без разсуждения всех. Ибо тако будет единомыслие, и прославится Бог о Господе во Святом Духе, и Сын и Святый Дух».
Мы хорошо знаем, что в древности, в истории Церкви были Соборы с участием клириков и мирян, которые были на Соборах в качестве представителей своих Епископов (например, папские легаты), или как богословы (например, Афанасий Великий в сане диакона на Первом Вселенском Соборе), или как представители императора, или исповедники веры Христовой (монахи на Седьмом Вселенском Соборе), но не как выборные представители своих приходов или епархий, в порядке народовластия. Только в позднейшее время избранные, а также по назначению, представители клира и мирян приглашались на Соборы, но с непременным условием сохранения последнего решающего слова за иерархией, как это было на Всероссийском Московском Соборе 1917-18 гг. и на Зарубежных Соборах в Сремских Карловцах, в 1921 и 1938 годах.
Таким образом, иерархии принадлежит каноническое право привлечения клириков и мирян к участию в Соборах и к устроению церковной жизни, но тогда, когда этого требует церковная польза.
Таково же участие мирян и в управлении епархией. Епархиальные собрания и советы являются вспомогательными органами при епископе.
В чем же состоит истинная соборность, по учению Церкви Христовой?
Очевидно, не в том, чтобы Епископы были лишены власти в Церкви и чтобы церковная власть, по принципу народовластия, была передана совместно: епископам, клиру и мирянам.
Пространный Православный Катехизис на вопрос: «Почему Церковь называется Соборною, или, что то же, Кафолическою или Вселенскою?» отвечает:
«потому что она не ограничивается никаким местом, ни временем, ни народом, но заключает в себе всех истинно верующих всех мест, времен и народов».
Здесь ничего не говорится о власти мирян в Церкви.
Соборность Церкви заключается в том, что Церковь составлена из всех людей, без различия их классовых или общественных принадлежностей и национальностей. Соборность состоит также в том, что чада Церкви должны быть в полном единомыслии в своих верованиях и в жизни, со своей Церковью, исповедывать все то, что Церковь проповедует от начала своего основания. Соборность Церкви состоит и в образе жизни членов Церкви, как в их взаимоотношениях между собою, связанных узами христианской любви, так и в соблюдении всего строя церковной жизни.
Если же кто из мирян станет восхищать себе власть в Церкви и ставить себя на равне с Епископами, усвояя себе функции епископской власти, то это уже будет не соборность и даже не демократизм, а самочиние, своеволие, противление воле Божией и Божиим планам, а следовательно, нарушение соборности, каковое нарушение неизбежно приводит к разрушению церкви. Повеление Христово, данное Апостолам об устроении Церкви, остается в силе до скончания века: «шедше научите вся языки, крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа: учаще их блюсти вся, елика заповедал вам, и с вами есмь во вся дни, до скончания века: аминь» (Мф.28, 19-20), а также: «Слушаяй вас, мене слушает: и отметаяйся вас, мене отметается: отметаяйся же мене, отметается пославшаго мя» (Лук.10.16).
Из вышеизложенного явствует, что лица, не признающие церковных правил, не должны быть и участниками в органах церковного управления.
Что же касается таких организаций, как «Общество мирян» в Калифорнии и им подобных в других местах, то они по своим стремлениям и по образу своих действий, стали на неправославный путь протестантского характера, грозящий превратиться в опасную для Церкви ересь. Посему, Архиерейский Собор поручает Епархиальным Преосвященным принять надлежащие меры для ограждения Церкви от их вредной деятельности, нарушающей мир и единство.
Русская Православная Церковь Заграницей основана на указе Святейшего Патриарха Тихона от 20 ноября 1920 г. за № 362-м, который указывает, что в случае, если епархия вследствие передвижения фронта, изменения государственных границ и т.п. окажется вне всякого общения с высшим церковным управлением, во главе со Святейшим Патриархом почему либо прекратит свою деятельность, «епархиальный Архиерей немедленно входит в сношения с Архиереями соседних епархий на предмет организации высшей инстанции церковной власти для нескольких епархий, находящихся на одинаковых условиях. В случае же невозможности установить отношения с архиереями соседних епархий, и впредь до организации высшей инстанции церковной власти, епархиальный архиерей воспринимает на себя всю полноту власти, предоставленную ему церковными канонами, принимая все меры к устроению местной жизни и, если окажется нужным, к организации епархиального управления, применительно к создавшимся условиям, разрешая все дела, предоставленные канонами архиерейской власти, при содействии существующих органов епархиального управления (епархиального собрания, совета и проч. или вновь организованных); в случаях же невозможности, составить вышеуказанные учреждения самолично и под свою ответственность».
Таким образом, Русская Православная Церковь Заграницей организована на точном основании, как священных канонов, так равно и указа Святейшего Патриарха Тихона, согласно которым, высшая власть в ней принадлежит Собору Епископов; в Епархиях – Епархиальным Архиереям, управляющим епархиями при содействии органов епархиального управления.
Архиерейский Собор высоко ценит труды, как нашего самоотверженного духовенства, в трудных условиях и при слабой материальной обезпеченности несущих свой пастырский труд, так равно и церковных деятелей, мирян, в добром и согласном сотрудничестве со своими Архипастырями и пастырями трудящихся в деле благоустроения православных приходов.
Архиерейский Собор призывает Божие благословение на всю свою паству, благодаря благочестию которой осуществляется Божие делание в настоящее трудное время.
Мы с радостью свидетельствуем, что, за немногим исключением, в нашей церковной жизни осуществляется соборное начало по Символу Веры и по 64 правилу Шестого Вселенского Собора, согласно коему: «во единой Церкви разные члены сотворил Бог, по слову Апостола (I Кор.12.27), которое язъясняя Григорий Богослов, ясно показывает находящийся в них чин, глаголя: братие, чин (т.е. порядок) почтим, сей сохраним: сей да будет ухом, а тот языком: сей рукою, а другие иным чем либо: сей да учит, тот да учится. И после немногих слов далее глаголет: учащийся да будет в повиновении, раздающий, да раздает с веселием, служащий да служит с усердием. Да не будем все языком, аще и всего ближе сие, ни все апостолами, ни все пророками, ни все истолкователями. И после некиих слов аще глаголет: почто твориши себе пастырем, будучи овцею, почто делаешься головою, будучи ногою, почто покушаешися военачальствовати, быв поставлен в ряду воинов».
Итак, каждый из нас да совершает служение и да трудится в Церкви в том звании, в каком призвал его Господь, т.е. совершая свое спасение и созидая Церковь Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.       
 Протокол №13, п. III (стр.7-10)
   
    Tags:
  • архив рпцз

  • ======================================================================================================================
     (Sorry to English-only readers, but for me to attempt to smooth this out into a better English,
    is just not possible). I started to do this, and then I had  to give up.
    IF someone who is bilingual will do this, it will be of great benefit.
    Especially those who are being tempted by the distortions and miss-guiding of 'our' ROCA schismatics, they need to read this.
    In this official 1967 ROCOR Synodal pronouncement, it is clear: In the Orthodox Church, which includes the Russian Orthodox Church Abroad, THE BISHOPS, the Consecrated Successors of the Apostles,  RULE THE CHURCH, not the laity!...no matter what sweet-sounding 'pious' nonsense and holy sounding, double-talk, is coming from the current anti-Orthodox rebels [ the leaders of it, who know! what they are up to, plus those other innocent followers  who are mistakenly believing their lies and slanders, and their  lofty talk, of purifying the church, etc,.] but who are, in reality,  trying to totally destroy our ROCA, from the inside. ROCOR/MP's Hilarion Kapral is almost dancing with glee, waiting for us all to just fall into his lap.
    When these church destroyers  are done, will there be in North America or Australia, ANY ROCA church left??? ANY?
    Our central figure that holds us together, has been, and  is our Vladyka Metropolitan Agafangel with his Holy Synod of Bishops.
    Without him, we are finished.
    And if some critics of him say that he 'has a hard head', or 'is difficult',  SO ARE THEY! And too, a number of them have to his face, been VERY RUDE and VERY  DISRESPECTFUL! They have NO proper ORTHODOX CHRISTIAN respect for an
    Orthodox bishop or Metropolitan.... NONE whatsoever. But yet, such impious rabble as these, expect us to admire and trust them, leading us all...where? And more and more, as they almost daily, ad nauseam, post their pro-schism slanderous propaganda, they tell us, that no longer do bishops or canons matter!
    'Feelings' and 'intuition' are what count, these days (!)...but that is not the Orthodox Faith!
    These folks have already excommunicated themselves, all by themselves, both the clergy amongst them and the laity too. Yet such pathetic ones, as they protest and loudly claim,  have a righteous 'right' to call a world-wide 'All-Diaspora Sobor'...'that will settle all church problems and turmoil', [ Ha! Ha!] ...and  for what? ...SOLEY....to convict of their various unproven wrong accused deeds and words, of  Met. Agafangel  [in absentia, they claim, as they want to forbid the Metropolitan and his 'rubber stamp' Bishops, from being even present at it!!!]... UNBELIEVABLE!~ i.e. they do not want him to even have a chance there, to defend himself!...as he would have in a civil court proceeding,   in their kangaroo court witch-trial, i.e. their twisted  concept of a 'sobor', [ which would resemble more a Stalin era trial/automatic death sentencing  of the clergy] and then to pronounce their pre-determined death sentence on him and his bishops and  then to nail the Metropolitan and his Synod to their  crosses? And these self-holy folks, will happily hammer the nails into his hands and feet. They can hardly wait!
     Ha! Ha!
    We are dealing with impious lunatics!...some of the leaders of whom, have to have been put up to this, by the KGB folks, and their ilk. Others are the blind being lead by the blind.
    The KGB run kremlin, which also totally controls its arm, the MP 'church',  wants our ROCA finally finished off 100% and dead! We are the remnant in their way.
    SHAME! on them all!
    God save us!
    Rd. Daniel Everiss in Oregon


 http://internetsobor.org/arkhiv-rptsz/istoriya/rptsz/arkhiv-rptsz/o-sobornosti-v-tserkvi-opredelenie-sobora-episkopov-russkoj-pravoslavnoj-tserkvi-zagranitsej-ot-19-maya-1-iyunya-1967-g

"On Collegiality in the Church." The definition of the Council of Bishops of the Russian Orthodox Church Outside of May 19 / June 1, 1967

Author: m. Raphael incl. September 15, 2016 . Posted in ROCA Archive (Views: 154)
Tags: archive ROCA

After a further exchange of views, unanimously adopted the following definition:
The Council of Bishops had the proposition that in the environment of the congregation came over, seeking to limit the canonical authority of bishops belonging to them by divine law and the sacred canons. As a result, there is a risk of distortion of the dogma of the Holy Church, in which the preservation of intact purity is one of the most important tasks of the Russian Orthodox Church Outside of Russia.

The clearest expression of this public course are:

   1. In California, the establishment of the "Society of the Laity" registered civil laws interfere in church affairs and
   2. The emergence of Eastern America 'Meeting of church leaders. "

The latter, perhaps, in good faith, published in February 1967 an appeal, sent out Reverend bishops, parishes and certain individuals with accusations hierarchy, supposedly striving to establish bishops in the Church, "the Bishops dictatorship" and demanding the participation expands the laity in the management of the Church.

In view of this, the Council of Bishops explained that the Church of Christ, since the Apostolic Council in Jerusalem in 51 after Christ and according to the canons of the Ecumenical and Local Councils, the highest ecclesiastical authority belongs to the bishops as successors of the Apostles, which is given by the Lord's command of dispensation and the management of the Holy Church, as well as the grace of the Holy. Spirit in the sacrament of the priesthood, to fulfill this ministry. The representatives of the clergy and the laity can be priglashaemy to participate in the construction of the church as members of the Hierarchy, but not as carriers of ecclesiastical authority, but as participants in the construction of the church life in the cathedral cooperation with the Hierarchy.

This church life system clearly defined the sacred canons, which read as follows:

Apostolic Canon 39: "The elders and deacons without the will of the Bishop's nothing so do not commit because he entrusted lyudii the LORD, and he will render to answer about their souls."

It should be clarified that if the elders and deacons without the will of the bishop can do nothing to make the Church, how much more it should be said about the laity, of the power which the Church canons did not say anything, but clearly indicate the need for lay people to obey the bishops.

8 Typically the Fourth Ecumenical Council says: "Clerics at the hospice, monasteries and temples martyrdom abide by the tradition of the Holy Fathers, under the authority of each bishop's castle, and do not rend, presumptuously, under the control of its bishop. And who dare to break the ruling these things, no matter how in any way, and do not obey his bishop, If ye be clerics, so shall be punished according to the rules: If ye same monks or laymen, let them be excommunicated from the communion of the Church. "

Apostolic Canon 41: "We order the bishop to have authority over the ecclesiastical estate, If ye bo precious souls entrusted to him should be: how much more of the money should be enjoined on him to dispose of all in its power."

The same goes 24 rule the Council of Antioch: "Good thing there, but the church labors is preserved with all diligence and good conscience, and faith in vsevidtsa and Judge of God: and rasporyazhati onym with razsuzhdeniem and power befitting a bishop who entrusted all souls gathering in church".

Since the bishop is the successor of the apostles, and the spiritual father of his flock, the sacred canons support authority of the Bishop, as well as an elder.

Apostolic Canon 55 reads: "If any man of the clergy annoy the bishop, let him be deposed. Prince Bo its people but not recheshi evil. "(Acts 23.5).

Apostolic Canon 55 reads: "If any man of the clergy annoyance presbyter or deacon, let him be excommunicated tserkovnago".

The holy canons forbid drawing reprimands directed against hierarchical power, and, recognizing the sinfulness of such acts are strictly warned against them.

So, rule 18 of the Fourth Ecumenical Council says: "collusive or drawing swarms, like a crime completely forbidden and external laws: how much more shall vozbranyati in the Church of God so that this was not. If thou slaughter some of the clergy or monks will undertake to curse each other, or lie in wait stroyuschie bishops or their prichetnikam, just let them be cast out of his degree."

At the same time, the Church requires a proper respect for the dignity of priests, even in cases where priests are guilty in something.

In Nomocanon 121 is usually at the Great Book of Needs:
"Yako not worthy of simple (ie layman) ukoriti priest or Biti or ponoshati or klevetati or oblichati in the face, If ye slaughter, the truth, the essence (ie, even when a priest is not right). If thou also suffer these things tvoriti, be damned mundane, but otmeschetsya of the church, separated from the bo has the Holy Trinity, and will be sent to the place of Judas."

Thus, the power in the diocese belongs to the Bishop, and in the whole Church - the Council of Bishops, which is clearly saying Apostolic Canon 37 of the First Ecumenical Council 5, 6 of the Second Ecumenical Council, the Fourth Ecumenical Council 19 and 28, and 8 of the Sixth Ecumenical Council.

Sacred Canons do not know cathedrals with the laity. There is no canon that says about the participation of the laity in the cathedrals.

Church management is carried out jointly - First Hierarch and the Sobor of Bishops, 
as indicated by the Apostolic Rule 34: "The bishops vsyakago people befits nobility pervago of them, and priznavati him as their head, and nothing exceeding their authority is not without its tvoriti razsuzhdeniya. Tvoriti same each only with regard to his diocese and to places adjacent to it. But first let does not create anything without razsuzhdeniya all. For tacos will be unanimity, and God is glorified in the Lord in the Holy Spirit, the Son, and the Holy Spirit. "

We know that in ancient times, in the history of the Church were Cathedrals involving clergy and laity, who were on the councils as representatives of their Bishops (for example, the papal legate), or as the theologians (eg Athanasius in the rank of deacon at the First Ecumenical Council ), or as representatives of the emperor, or confessors of the Christian faith (monks at the Seventh Ecumenical Council), but not as elected representatives of their parishes or dioceses, in order of democracy. Only at a later time favorites, as well as for other purposes, representatives of the clergy and the laity invited to the cathedral, but with an essential condition for the preservation of the last decisive word of the hierarchy, as it was at the Russian Moscow Cathedral in 1917-18. and foreign councils in Sremski Karlovci in 1921 and 1938.

Thus, the hierarchy belongs to the canon law of attraction clergy and laity to participate in the Councils and to the ordering of church life, but when it requires the use of the church.

This is the part of the laity in the administration of the diocese. Diocesan Assembly 
and councils are subsidiary bodies under Bishop.

What is the true catholicity, the teachings of the Church of Christ?

Obviously not to the bishops were deprived of authority in the Church and that church authority, on the principle of democracy, it has been transferred together: bishops, clergy and laity.

An extensive Orthodox Catechism of the question: "Why is the Church called catholicity, or what is the same, Catholic or ecumenical?" Answers:

"Because it is not limited to any place, nor time, nor people, but encompasses all the true believers of all places, times and people."

It says nothing about the power of the laity in the Church.

Catholicity of the Church is that the Church is composed of all people, without distinction of class or social and ethnic accessories. Collegiality is also in the fact that the children of the Church should be in full harmony with one in their beliefs and in life, with his Church, confess all that the Church teaches from the beginning of its foundation. Catholicity of the Church lies in the way of life of the members, both in their relations with one another, linked by bonds of Christian love, and in compliance with all building church life.

If anyone of the laity will delight regain power in the Church and put themselves on an equal footing with the Bishops, to assimilate functions of episcopal authority, it will not be Catholic and not even democracy, and willfully, self-will, resistance to God's will and God's plan, and hence , violation of catholicity, what is the violation will inevitably lead to the destruction of the church. The command of Christ, given to the Apostles on the dispensation of the Church, remain in force until the end of time: "Go ye therefore and teach all nations, baptizing them in the name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit: Learning them to observe all, Elika commanded you and am with you all the days, until the end of Amen "(Matt.28: 19-20), as well as" Slushayay you listen to Me: and otmetayaysya you mene swept aside: otmetayaysya same mene, swept aside poslavshago me "(Luk.10.16).

From the foregoing, it is clear that those who do not recognize the rules of the church should not be participants in the church administration.

As for such organizations as the "Society of the laity" in California, and the like in other places, they are in their aspirations and in the image of their actions, have taken the non-Orthodox way of Protestant character, which threatens to turn into a dangerous heresy for the Church. Therefore, the Bishops' Council requests the diocesan bishop to take appropriate measures for the protection of the Church of their harmful activity in violation of the peace and unity.

Russian Orthodox Church Outside of Russia is based on a decree of His Holiness Patriarch Tikhon of November 20, 1920, 362-m, which indicates that if the diocese as a result of movement of the front, the changes of state borders, etc. It would be out of communication with the higher church administration, headed by His Holiness the Patriarch of why or cease operations, "the diocesan bishop immediately enters into relations with the bishops of neighboring dioceses for the purpose of organizing a higher instance of ecclesiastical authority for several dioceses in the same conditions. In the case of failure to establish relations with the bishops of neighboring dioceses, and until the organization of higher instance of ecclesiastical authorities, the diocesan bishop takes the full power provided to him by church canons, taking all measures to the dispensation of the local life and, if it appears necessary, the organization of diocesan management, applied to create the conditions allowing all the cases, provided by the canons of the bishop's authority, with the assistance of existing diocesan administration (the diocesan assembly, council, etc. or re-organized.); in the case of impossibility to make the above-mentioned institutions and personally on his own responsibility."

Thus, the Russian Orthodox Church Outside of Russia is organized on the basis of precise, as the sacred canons, as well, and the decree of His Holiness Patriarch Tikhon, according to which the supreme power in it belongs to the council of bishops; in the Diocese - Diocesan Bishop, Managing dioceses with the assistance of the diocesan administration.

The Bishops' Council appreciates the works as our selfless clergy, in difficult conditions and at low material obezpechennosti carrying his pastoral work, as well, and church leaders, laypeople, in a good and harmonious cooperation with its archpastors and pastors of workers in the livability of Orthodox parishes.

It calls on the Council of Bishops of God's blessing on all his flock, through which the piety of God is doing in the present difficult times.

We are happy to testify that, with few exceptions, in our church life is carried out at the beginning of the conciliar Creed and rule 64 of the Sixth Ecumenical Council, according to whom "in the one Church of God made different members, according to the word of the Apostle (I Kor.12.27) which yazyasnyaya Gregory the Theologian, clearly shows who is in their rank, saying: brethren, rank (ie order) by mail, keep this: this shall be the ear and the tongue: this hand, and other than any other: this yes teaches, let him learn. And after a few words of further saith: the student shall be in obedience, the dealer, but gives with joy, but is serving with diligence. Do not we all language, If ye and all these things closer, nor all the apostles, nor any of the prophets, nor all the interpreters. And after nekiih words ashche saith: Post tvorishi currently pastor being ovtseyu, post in our heads, as his foot, post pokushaeshisya voenachalstvovati, being placed in a number of soldiers."

So let each of us performs the service and may work in the Church in that calling in which he called on the Lord, that is, making your own salvation and building the Church of the Lord God and Savior Jesus Christ.

Minutes 13, p. III (str.7-10)

.

No comments:

Post a Comment

Anonymous comments are unlikely to be published.