Metropolitan Agafangel: 'New Believers' have now proved themselves to be heretics
Можно "поздравить" новых раскольников с тем, что они, помимо своего раскола, впали и в ересь экуменизма.
You can "congratulate" the new dissenters so that they, in addition to its split, fell in the heresy of ecumenism.
Точнее сказать, изначальное еретическое исповедание православия привело их к расколу .
More precisely, the original heretical confession of orthodoxy led them to split.
В
своих "Вопросах и ответах" от 12 октября 2016 года, их представители,
на сайте "rocana", будучи в своем уме и в согласии со своей совестью
пишут: "В наше же время то, что мы считаем соборной Церковью, имеет вид раздробленных «осколков», не имеющих общения между собой " .
In
his "Questions and Answers" on October 12, 2016, their representatives
on site "rocana", as in his mind and in accordance with his conscience
write: "In our time is that we believe the collegiate church has the form of crushed "fragments", did not communicate with each other. "
Это прямо подпадает под анафему: " Нападающим
на Церковь Христову и учащим, яко она разделися на ветви, и
утверждающим, яко Церковь видимо не существует, но от ветвей и расколов,
инославия и иноверия соединитися имать во едино тело… : Анафема! ".
This right is subject to the anathema, "who
attack the Church of Christ by teaching, for theirs is divided into
branches, and approving, like a church apparently does not exist, but
from the branches and splits, heterodoxy and religions will be united
into one body ...: Anathema!"
.
В подтверждение своей ереси они даже приводят пример: "Возьмем,
например, синод архиеп. Тихона (Пасечника), не находящийся в общении с
синодом Каллиника. Зададим себе вопрос: почему? Разве он менее
православный, чем Одесский синод? - Вовсе нет. Объясняется это лишь
обстоятельствами церковно-политической конъюнктуры, о которых нет нужды
здесь распространяться. Т.е. тот факт, что именно Одесский синод, один
из всех других «осколков», находится в общении с синодом Каллиника, -
это не более чем историческая случайность".
In support of their heresy, they even give an example: "Take,
for example, the Synod of Archbishop Tikhon (Pasechnik) that is not in
communion with the Synod Callinicus Let us ask ourselves the question..?
Why? Is it less orthodox than Odessa Synod - Not at all is explained.
it is only the circumstances of the church-political situation, about
which there is no need here to spread ie the fact that it was a synod of
Odessa, one of the all the other "fragments", is in communion with the
Synod of Callinicus, -. it is nothing more than an accident of history "
.
В
свое время я, раздумывая, как необидно поименовать тех, кто отделился
от РПЦЗ раньше времени, для того, чтобы в будущем не закрывать им путь
для воссоединения, нашёл для своей заметки слово "осколки".
At
the time, I hesitate as inoffensive poimenovat those who separated from
ROCA ahead of time, so that in the future they do not close the way for
the reunification of his notes to find the word "fragments".
Оно казалось удобным и не обидным для других.
It seemed convenient and not offensive to others.
Но, раскол есть раскол. But the split is a split. Он
может начинаться даже с недоразумения и простой ссоры или спора, но,
потом укореняется и переходит в схизму, а затем и в ересь.
It
can start even with a simple misunderstanding and quarrel or dispute,
but then take root and turns into a schism, and then in heresy.
Могут
быть отдельные люди и группы, которые не знают о существовании друг
друга, или обиделись друг на друга, или не доверяют, или имеют
искаженные понятия друг о друге, или ещё что-то в этом роде, и только
поэтому, пребывают в разделении.
There
may be individuals and groups who do not know about each other, or are
offended at each other, or do not trust, or have distorted notions about
each other, or something else of the kind, and the only reason, stay in
the division.
Но, когда недоразумение и объективные препятствия между ними исчезают, они воссоединяются и живут в мире.
But when a misunderstanding and objective obstacles between them disappear, they are reunited and live in peace.
Именно это всегда предполагала РПЦЗ, когда не настаивала на том, что она единственная в мире православная церковь.
It is always assumed ROCA when not insisted that she was the only Orthodox church in the world.
Но совсем иное, когда живущие вместе, вдруг, без видимых причин разделяются.
But it is quite different when living together, suddenly separated for no apparent reason.
Здесь никак не могут обе стороны быть правы.
There can not possibly be the right on both sides.
В действительности, мы знаем, без причины ничего никогда не случается.
In fact, we know without a cause nothing ever happens.
Так и в данном случае открылась подлинная причина нынешнего разделения – скрытая ересь некоторой группы, бывшей до этого с нами .
So in this case it opened the real reason for this separation - hidden heresy of a certain group, the former before us.
Церковь может принимать приходящих в её ограду различными способами.
The Church can accept those incoming into her enclosure in various ways.
То, что мы приняли "в сущем сане, без хиротесии, епископов: Дионисия, Иринея и Анастасия, рукоположенных в иных «осколках»" , является обычной практикой Церкви.
The fact that we have adopted,
"in the existing rank, without cheirothesia bishops: Dionysius,
Irenaeus, and Anastasia, ordained in the other" fragments "," is a common practice of the Church.
Это никак не означает признание того, что Церковь видимо разделилась.
This does not mean recognition of the fact that the Church is the visible part.
Так,
в исповедании веры, принятым совместно РПЦЗ и ИПЦ Греции и Румынии в
июне 2014 года "Истинная Православная Церковь перед лицом ереси
экуменизма", сказано:
So,
in the confession of faith, taken together ROCOR and CPI Greece and
Romania in June 2014. "The True Orthodox Church in the face of the
heresy of ecumenism", said:
"1.
При принятии кающихся еретиков и раскольников, Вселенские и Поместные
Соборы Церкви, кроме принципа акривии [строгости], по временам применяли
и так называемый принцип икономии [снисхождения], то есть каноническую и
пастырскую практику, согласно которой возможно допущение временного
отклонения от буквы священных правил, без нарушения их духа. 2. Но при
этом, разумеется, икономия никогда и ни в коем случае не позволяет
оправдание греха или же любого рода компромисс с «правильным и
спасительным исповеданием веры», так как икономия имеет целью чисто и
единственно облегчить, в духе человеколюбия и снисхождения, спасение душ
ради которых умер Христос. 3. Применение икономии при принятии еретиков
и раскольников в церковное общение никак не означает, что Церковь
признает достоверность и действительность их таинств, которые
совершались вне ее канонических и харизматических границ. 4. Святая
Православная Церковь никогда не признавала таинств, совершенных вне ее,
на расстоянии от нее, абсолютно, ни по акривии, ни по икономии,
поскольку совершающие или принимающие эти таинства остаются в недрах
своих еретических или схизматических общин".
"1.
When making a repentant heretics and schismatics, Ecumenical and Local
Councils of the Church, in addition to the principle of acrivia
[austerity], at times used the so-called principle of economia [mercy],
that is, canonical and pastoral practice, according to which the
possibility of a temporary deviation from the letters of the sacred
rules, without violation of their spirit. 2. at the same time, of
course, economia never and in no way allows the justification of sin, or
any kind of compromise with the "correct and saving confession of
faith," as the oikonomia is aimed purely and solely to facilitate, in
the spirit of humanity and mercy, salvation of souls for whom Christ
died. 3. The use of economia in making heretics and schismatics in
ecclesial communion does not mean that the Church recognizes the
accuracy and validity of their sacraments, which were committed outside
the boundaries of the canonical and charismatic. 4 . the Holy Orthodox
Church never recognized the sacraments committed outside it at a
distance from her, absolutely, nor by acrivia nor by economy, as make or
receive these ordinances are in the depths of their heretical or
schismatic communities. "
Как пишут еретики-раскольники: "Само существование «осколков», т.е. автономное существование микроскопической церковной юрисдикции, в канонах не предусмотрено" .
As heretics dissenters wrote: "The
very existence of" fragments ", that is, the autonomous existence of
microscopic ecclesiastical jurisdiction, is not provided in the canons."
Действительно, не предусмотрено, и предусмотрено быть не может.
Indeed, there is provided, and can not be provided.
Для подобных групп есть ясные канонические определения: парасинагога – раскольники – еретики .
For these groups, there are clear canonical definition: parasinagoga - dissenters - heretics.
Возможно, что многие из тех, кто сейчас отделяется от РПЦЗ, не осознают происходящего.
It is possible that many of those who are now separated from the ROCA, are not aware of what is happening.
Возможно, теперь они задумаются, прежде чем сделать роковой шаг.
Perhaps now they will think before you make a fateful step.
То, что открылась ересь отделяющихся от нас – есть промысел Божий для тех, кто следует за раскольниками в неведении.
That opened the heresy of separating from us - there is God's providence for those who follow the dissenters in the dark.
Сейчас Господь открывает глаза слепым.
Now the Lord opens the eyes of the blind.
+ Митрополит Агафангел
+ Metropolitan Agafangel
30 сентября/13 октября 2016 года.
September 30 / October 13, 2016.
Свт. St. Михаила, Митрополита Киевского (992)
St. Michael, Metropolitan of Kiev (992)
No comments:
Post a Comment
Guest comments MAYBE can be made by email.
joannahigginbotham@runbox.com
Anonymous comments will not be published. Daniel will not see unpublished comments. If you have a message for him, you need to contact him directly.
oregdan@hotmail.com