Steps of apostasy, or: 15 points of Cyrillianism.
incl.
.
Не наше дело осуждать людей, но мы должны осудить отступничество.
It is not our business to condemn people, but we must condemn apostasy.
Потому что
то, что мы видим сегодня – это отступничество, отступничество в развитии.
Because
what we see today is apostasy, apostasy in development.
За
сергианством, – как свидетельствовали многие святые
архиереи-мученики – исказившим саму природу Церкви, ныне следует новое
отступление, новое обновленчество, которое началось не со встречи в
Гаване – не теперь началось, а лишь продолжилось теперь.
For
Sergianism, as many holy hierarchs-martyrs testified, distorted the
very nature of the Church, now there follows a new retreat,
a new renovationism that did not begin with the meeting in Havana-it has
not started now, but has just continued.
И
по аналогии с сергианством, думаю, можно теперь говорить о кириллианстве.
And by analogy with Sergianism, I think we can now talk about Cyrillianism.
В чем оно?
What is it?
Скажем несколько слов, приведем несколько примеров его.
Let's
say a few words, give some examples of it.
15 пунктов кириллианства.
15 points of Cyrillianism.
Отступничество патриарха Кирилла (Гундяева).
The apostasy of Patriarch Cyril (Gundyaev).
Каждый из этих пунктов может стать темой отдельного исследования,
отдельной статьи, отдельного выступления... но пока лишь обозначим.
Each
of these items can be the topic of a separate study, a separate
article, a separate presentation ... but so far only indicate.
Пункт 1. Патриарх Кирилл – верный никодимовец.
Paragraph
1. Patriarch Cyril is a faithful Nicodemian.
Ученик,
наследник и продолжатель дела митрополита Никодима
(Ротова), печально знаменитого деятеля экуменического движения,
инициатора вступления Русской Православной Церкви во Всемирный совет
церквей, инициатора "православно-католического" диалога.
A
disciple, heir and continuer of the cause of Metropolitan Nikodim
(Rotov), the infamous figure of the ecumenical movement, the
initiator of the Russian Orthodox Church's accession to the World
Council of Churches, the initiator of the "Orthodox-Catholic" dialogue.
Пункт
2. Патриарх Кирилл ¬– продолжает и развивает начатое
патриархом Сергием (Страгородским): признание незаконной о законе Божием
власти земной, власти попущенной Богом нам по грехам нашим, а не
Богоданной, за власть от Бога.
Paragraph 2. Patriarch Kirill ¬- continues and develops the one initiated by the patriarch Sergius (Stragorodsky): recognition
of the unlawful authority of the earthly, God-bound authority for us by our sins, not God's, for power from God.
Предав
забвению клятву предков наших свято-русских на Соборе 1613 года о
верности Русскому Царю из Богодарованной Династии Романовых, 2 февраля
2009 года в своем обращении к президенту России Медведеву патриарх
Кирилл (Гундяев) заявил: "Мы, как Церковь, сознаем необходимость,
чтобы дух симфонии направлял наши мысли и дела в построении модели
церковно-государственных отношений".
By
forgetting the oath of the ancestors of our holy Russian at the Council
of 1613 about the allegiance to the Russian Tsar from the God-given
Romanov Dynasty, on February 2, 2009, in his address to the Russian
President, Patriarch Kirill (Gundyaev) stated: "We,
as the Church, Symphony directed our thoughts and deeds in building a
model of church-state relations. "
–
Здесь извращение традиционной симфонии властей светской
и духовной в благодатные годы Русского Православного Царства и хорошо
слышный отзвук сергианства об общих радостях с советской богоборческой
властью.
-
This
is a distortion of the traditional symphony of the secular and
spiritual authorities during the fertile years of the Russian
Orthodox Kingdom, and a well-audible echo of Sergianism about common
joys with the Soviet theomachist authorities.
Патриарх
Кирилл этим утверждением поставил себя под страшную анафему Собора 1613 года.
Patriarch Kirill put this statement under the terrible anathema of the Council of 1613.
Пункт 3. Сознательное стяжание земного богатства.
Point 3. Conscious acquisition of earthly wealth.
Еще
до своего назначения Патриархом, прославился разными скандальными
бизнес-делами – начиная
от торговли сигаретами и до сегодняшних машин, часов, квартир, яхт...
Все это один, прежде приближенный к нему, протоиерей оправдывал
необходимостью соответствовать уровню общения – с так называющей себя
элитой политической и бизнеса.
Even
before his appointment as Patriarch, he became famous for his
scandalous business affairs - from cigarettes to today's cars,
watches, apartments, yachts ... All this alone, before approaching him,
the archpriest justified the need to correspond to the level of
communication - with the so-called self Elite of political and business.
Пункт
4. Вскоре после начала патриаршества кириллова в
Издательском Отделе Патриархии – рецензионная комиссия стала запрещать
употребление в текстах, особенно в заголовках книг слова старец.
Point
4. Soon after the beginning of the Cyrillic Patriarchate in the
Publishing Department of the Patriarchate, the review committee
began to prohibit the use of the words of the elder in texts, especially
in the headings of books.
Есть, мол, ложные старцы, поэтому нельзя.
There are, they say, false old men, so you can not.
В
авторитете должны быть епископы, а над ними есть патриарх ¬– что еще нужно, зачем старцы?
The authority should be bishops, and above them there is a patriarch - what more do you need, why are the elders?
Это началось несколько лет назад, а теперь что же получается?
It started a few years ago, but now what happens?
что вообще у святых меньший авторитет, чем у того, кто
может своим решением прославлять кого или нет.
That
in general the saints have less authority than the one who can glorify whom or not with his decision.
Пункт 5. Этот пункт вплотную примыкает к предыдущему пункту.
Paragraph
5. This paragraph is closely adjacent to the previous paragraph.
Из календаря Московской Патриархии на этот, 2016-й, год
исчезло около трехсот имен новомучеников, прославленных при патриархе Алексии II.
From
the calendar of the Moscow Patriarchate, in this year, 2016, about
three hundred names of martyrs, glorified under the patriarch
Alexy II, disappeared.
К этому добавим, что даже по объединении с Зарубежной Церковью,
в святцы Патриархии не были внесены имена десятков новомучеников, прославленных РПЦЗ до того.
To this we should add that even with the unification with the Church Abroad, the names of dozens of new martyrs, renowned by the
ROCA before that, were not included in the sacraments of the Patriarchate.
И
то... У нас, мол, есть Святейший, что нам святые.
And then ... We, they say, have the Holy One, that we are saints.
Пункт 6. В наши дни в Московской Патриархии активно насаждаются
эволюционистские взгляды на происхождение мира.
Point 6. Today in the Moscow Patriarchate, evolutionary views on the origin of the world are actively being planted.
Святоотеческий креационистский подход, утверждающий сотворение
Богом мира и отсутствие эволюции во всю земную историю – в опале.
The
patristic creationist approach, which affirms the creation of the world
by God and the absence of evolution in the whole earthly
history, is in disgrace.
Пункт.
Paragraph.
7. В мае 2011 года на литургии в Бутово и в Николо-Угрешском монастыре мирян по благословению
патриарха Кирилла причащали Телом Христовым и неосвященным вином.
7.
In May 2011, at the liturgy in Butovo and in the Nikolo-Ugreshsky
monastery of the laity, with the blessing of Patriarch Cyril, they were
communicated with the Body of Christ and uninitiated wine.
Чтобы утвердить это нововведение митрополит Иларион (Алфеев)
написал статью "Евхаристическая чаша на соборной Литургии" и опубликовал ее в Журнале Московской Патриархии № 9, 2011 год.
To confirm this innovation, Metropolitan Hilarion (Alfeev) wrote an article "The Eucharistic Bowl at the Cathedral Liturgy" and
published it in the Journal of the Moscow Patriarchate No. 9, 2011.
Вот
суть этого неслыханного доселе литургического новшества:
Here
is the essence of this unprecedented liturgical innovation:
Над одной "главной чашей" производятся все необходимые священнодействия – молитвы на проскомидии,
великий вход, благословение во время евхаристического канона.
Over one "main cup" all the necessary sacred actions are performed - prayers for the proskomedia, a grand entrance, a blessing
during the eucharistic canon.
При
этом другие, меньшие "чаши с вином" никак не участвуют в литургических
действиях – ни в проскомидии, ни в великом входе, ни в анафоре.
However,
other, smaller "cups of wine" do not participate in liturgical
activities - neither in the proskomedia, nor in the great
entrance, nor in the anaphora.
Просто после причащения духовенства (из главного потира)
к вину, содержащемуся в этих меньших чашах, добавляется Тело Христово, и они используются для причащения мирян.
Simply
after the communion of the clergy (from the main chalice) to the wine
contained in these smaller bowls, the Body of Christ
is added, and they are used for the communion of the laity.
Таким образом, мирян причащали не Телом и Кровью Господа,
но Телом Христовым и неосвященным вином.
Thus, the laity were not communicated by the Body and Blood of the Lord, but by the Body of Christ and uninitiated wine.
Пункт
8. В Московской Патриархии издаются книги протестантствовавшего
отца Александра Шмемана, отступника отца Иоанна Мейендорфа, гонителя
Царского духовника святителя Феофана – митрополита Евлогия
(Георгиевского), обновленца архиепископа Иоанна (Шаховского).
Point
8. The books of the Protestant Father Alexander Schmemann, the apostate
of Father John Meyendorff, the persecutor of the Tsar's confessor St
Theofan, Metropolitan Evlogy (Georgievsky), the renovator of Archbishop
John (Shakhovsky), are published in the Moscow
Patriarchate.
Все эти книги безпрепятственно получают разрешительный
гриф Издательства Московской Патриархии.
All
these books get the permission stamp of the Publishing House of the Moscow Patriarchate without any interference.
Но
теперь вот и больше: по личному благословению-распоряжению патриарха
Кирилла Издательство Московской Патриархии издает Собрание сочинений
автора различных лжеучений, экумениста отца Александра Вольфовича Меня.
But
now more and more: according to the personal blessing, the order of
Patriarch Kirill, the Publishing House of the Moscow Patriarchate
publishes the Collected Works of the author of various false teachings,
the ecumenist of Father Alexander Volfovich Me.
Упомяну
сейчас хотя бы одно из его лжеучений, известное Православию как манихейская ересь.
I
shall now mention at least one of his false teachings, known to Orthodoxy as the Manichaean heresy.
Пункт 9. Указ патриарха Кирилла от 31 декабря 2014 года
о благословении на Рождество Христово "ежегодно совершать Божественную литургию с отверстыми царскими вратами" всем священникам.
Point
9. Decree of Patriarch Cyril of December 31, 2014 on the blessing for
Christmas "to annually perform the Divine Liturgy with the open royal
doors" to all the priests.
Это
удивительное повышение до архиерейского достоинства,
при том что столичное чиноначалие московским священникам давало
неоднократные распоряжения на некоторые общественные мероприятия
являться "без крестов" – а это понижение священников до диаконского
сословия.
This surprising increase to the episcopal dignity, while the Moscow hierarchy of the Moscow priests gave repeated orders to some
public events to be "without crosses" - and this is the reduction of the priests to the deacon's estate.
Этот указ патриарха (о служении всем на Рождество с отверстыми Царскими вратами) противоречит
сложившийся уставной традиции Православия.
This decree of the patriarch (about serving everyone on Christmas Day with the open Royal Doors) is contrary to the established
statutory tradition of Orthodoxy.
На Руси 1000 лет служили Пасху с открытыми вратами, а Рождество
– с закрытыми.
In Russia 1000 years served Easter with open gates, and Christmas - with closed.
Пункт 10. Патриарх Кирилл – один из гонителей Патриарха
Иерусалимского Иринея, твердого антиэкумениста.
Paragraph 10. Patriarch Cyril is one of the persecutors of the Patriarch of Jerusalem Irenaeus, a solid anti-ecumenist.
Патриарх
Ириней за свой антиэкуменизм десять лет томился в тюремных условиях – благодаря, в том числе, и усилиям патриарха Кирилла.
Patriarch
Irenaeus, for his anti-ecumenism, languished for ten years in prison
conditions, thanks, among other things, to the efforts
of Patriarch Cyril.
Но в тот день, когда он был выпушен на свободу (22 марта
2016 года), патриарх Кирилл официально поздравил Иерусалимского патриарха-экумениста Феофила III с днем тезоименитства;
But
on the day when he was released (March 22, 2016), Patriarch Kirill
officially congratulated the Jerusalem Patriarch-Ecumenist
Theophilus III on the day of his name-day;
и
ни слова о законном Иерусалимском Патриархе Иринее...
And
not a word about the legitimate Jerusalem Patriarch Irenaeus ...
Пункт 11. В храмах Московской Патриархии в последнее время
стали совершать нетрадиционную и неканоническую так называемую литургию апостола Иакова.
Point
11. In the temples of the Moscow Patriarchate recently began to make a
non-traditional and non-canonical so-called Liturgy of the Apostle
James.
Вот
ее особенности: 1. Отвержение священнических крестов, 2. Отказ от
традиционных архиерейский атрибутов (саккос, митра, панагия, крест,
дикирий, трикирий, орлец), 3. Игнорирование суточного круга
Богослужения, 4. Отказ от «входных молитв» и «молитв, глаголемых
при облачении», 5. Отказ от предначинательной молитвы «Царю Небесный…»,
6. Искажение порядка православного иконопочитания, 7. Отмена
проскомидии, 8. Отказ от использования покровцов и звездицы, 9. Отказ от
использования лжицы, 10. Отказ от использования копия,
11. Отсутствие литургических ант
Here
are its features: 1. The rejection of the priestly crosses, 2. The
refusal of the traditional hierarchical attributes (saccos, mitra,
panagia, cross, dikiri, trikiri, orlez), 3. Ignoring the daily circle of
worship, 4. Refusing "input prayers" and " Prayers,
glorifyable with vestments ", 5. Refusal of the initial prayer" The King
of Heaven ... ", 6. Distortion of the order of the Orthodox
icon-worshiping, 7. The abrogation of the proskomedia, 8. The refusal to
use the chalice covers, 9. The refusal to use the
lie, 10. The refusal From the use of a copy, 11. Absence of liturgical
ant
фонов и тропарей,
12.
Отказ от добавления теплоты в потир... Достаточно и
этого, хотя это не все особенности: есть еще разное, например: в чине
литургии апостола Иакова ни разу не упоминается об осенении себя
крестным знамением, практикуется раздельное причастие, епископ и
священники сидят посреди храма спиной к Престолу при открытых
Царских вратах (что является откровенным нечестием) и прочее... А
главное: так как пресуществление Святых Даров происходит, по вере
Христовой Церкви, лишь на правильно совершенной евхаристической службе, в
этой та
Backgrounds
and troparia, 12. Refusal to add heat to the chalice ... This is also
enough, although this is not all the features: for example: in the
apostolic Jacob's liturgy, no mention is made of the inscription of the
cross, a separate communion is practiced, The bishop
and priests sit in the middle of the temple with their backs to the
Throne with the open Royal Gates (which is an outright wickedness) and
so on ... And most importantly: since the transubstantiation of the Holy
Gifts takes place, according to the faith of
the Church of Christ, only on the rightly perfected Eucharistic service,
называемой
"литургии апостола Иакова" никакой евхаристии нет и что бы ни
предлагалось верующим, это не сеть Святые Христовы Таины: Благодать
Святого Духа не действует там, где сознательно идут на каноническое
преступление.
called
"Liturgy of St. James" is no Eucharist, no and no matter what was
offered to believers, it is not a network of Holy Communion:
The grace of the Holy Spirit does not apply where deliberately go on a
canonical crime.
Пункт
12. Есть фотография, обличающая патриарха Кирилла
в, мягко сказать, нетрадиционном для Православия совершении крещения
младенца: 1) патриарх в одной только епитрахили, 2) ребенка крестят
одетого, 3) крещение совершается кроплением – на манер католический.
Point
12. There is a photograph exposing the patriarch Cyril in, to put it
mildly, unorthodox for Orthodoxy, the baptism of the infant: 1) the
patriarch in only epitracheal; 2) the child baptizes the clothed; 3) the
baptism is performed by sprinkling - in the manner
of the Catholic.
Пункт
13. В новопостроенном храме при Московском государственном
институте международных отношений, освященном патриархом Кириллом 6
марта 2016 года, отсутствует иконостас – на манер католических костелов.
Point
13. In the newly built church at the Moscow State Institute of
International Relations, consecrated by Patriarch Cyril on March 6,
2016, there is no iconostasis - in the manner of Catholic churches.
Пункт
14. Ближайший помощник патриарха Кирилла митрополит
Иларион (Дашевский-Алфеев) в своей книге "Божественная Литургия
святителя Иоанна Златоуста с параллельным переводом на русский язык" в
переводах дважды исказил в Символе веры сам смысл исповедания
Православия: церковнославянское слово "едина" дал в переводе
как "единая", вместо правильного "одна".
Point
14. The closest assistant of Patriarch Cyril, Metropolitan Hilarion
(Dashevsky-Alfeev) in his book "The Divine Liturgy of
St. John Chrysostom with parallel translation into Russian" in
translations twice distorted in the Creed the very meaning of the
confession of Orthodoxy: the Church Slavonic word "united" gave in
translation As "one", instead of the correct "one."
И смысл исказился до экуменического кощунства, что, мол
верить должно не в Одного Бога Отца, а в единого с еретиками "бога";
And
the meaning was distorted to an ecumenical blasphemy, which, they say,
should not be in the One God of the Father, but in the
one with the heretics of the "god";
и Церковь наша – будто бы – не одна Святая соборная и апостольская,
а "единая" с иными экуменистами.
And our Church - as if - not one Holy cathedral and apostolic, but "one" with other ecumenists.
Кроме
того, Православная соборная Церковь в новом экуменическогм переводе
митрополита Илариона
названа не соборной, а вселенской, что явилось искажением догмата о
Церкви как Теле Христовом, к Которому неправославные не принадлежат.
In
addition, the Orthodox Church in the new ecumenical translation of
Metropolitan Hilarion was not called a cathedral one, but
a universal one, which was a distortion of the dogma of the Church as
the Body of Christ, to which the non-Orthodox do not belong.
Эта книга вышла большим тиражом (110 тысяч экземпляров) и раздается бесплатно.
This book was published in large numbers (110,000 copies) and is distributed free of charge.
Пункт 15. Экуменизм патриарха Кирилла.
Paragraph 15. Ecumenism of Patriarch Cyril.
Патриарх
Кирилл – служитель отступнического экуменизма, основатель кириллианства.
Patriarch
Cyril is a servant of apostate ecumenism, the founder of Cyrillianism.
Можно
говорить о кириллианстве, потому что свои действия, в том числе, среди
прочих, проведение встречи с папой римским в Гаване он совершает
самочинно, без соборнего решения, что искажает православную традицию во
вполне католическую.
You
can talk about kirillianstve because their actions, including, inter
alia, to hold a meeting with the Pope in Havana he commits
arbitrarily, without conciliar decision, which distorts the Orthodox
tradition in a completely Catholic.
Остановимся на этом.
Let us dwell on this.
Вот пред нами пятнадцать пунктов кириллианства.
Here
we have fifteen points of Cyrillianism.
Хотя таких пунктов можно назвать больше.
Although such items can be called more.
Можно еще назвать различные обновленческие потуги нашего
времени, времени патриаршества патриарха Кирилла (Гундяева), – такие как, например, чтение во всеуслышание молитв из Служебника;
We
can also name the various renewal attempts of our time, the time of the
patriarchate of Patriarch Cyril (Gundyaev), such as, for example,
reading publicly the prayers from the Counselor;
активная русификация всех текстов, чтение по-русски Шестопсалмия,
паремий, Апостола и Евангелия;
Active
Russification of all texts, reading in Russian Shestopulsiya, paremiy, Apostle and Gospel;
установка на "общенародное" пение;
Installation
for "nationwide" singing;
причащение без исповеди "за каждой литургией";
Communion without confession "for every liturgy";
ослабление аскетической дисциплины постов;
The weakening of the ascetic discipline of posts;
неоправданное сокращение уставного Богослужения;
Unjustified
reduction of the statutory service;
отказ от служения "всенощного бдения", взамен – служение
только вечерни и иное.
Refusal to serve "all-night vigil", in return - service only vespers and other.
Камни готовы завопить...
The stones are ready to scream ..
.
Вячеслав Марченко.
Vyacheslav Marchenko.
Источник
A
source
No comments:
Post a Comment
Guest comments MAYBE can be made by email.
joannahigginbotham@runbox.com
Anonymous comments will not be published. Daniel will not see unpublished comments. If you have a message for him, you need to contact him directly.
oregdan@hotmail.com